Sağlıkçılar hak arayışında
Edirne Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Kurban Bayramı dönemindeki mesailerinde 13 saatlik ücret kaybına uğraklarını açıkladı. Genel Sağlık-İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Abdülkadir Çınar, “Bayram mesai hesaplarındaki ücret kayıpları derhal giderilmeli, gece çalışma ücretlerindeki uygulama farklılıkları sonlandırılmalı, toplu sözleşme hükümleri sağlık emekçileri lehine eksiksiz uygulanmalıdır”dedi.
Edirne Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi önüde eylem gerçekleştirdi. Basın açıklamasını Genel Sağlık-İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Abdülkadir Çınar, okudu. Çınar, Kurban Bayramı mesai hesaplamaları nedeniyle oluşan 13 saatlik ücret kaybının giderilmesini talep etti.
“MESAİ HESAPLARINDAKİ ÜCRET KAYIPLARI DERHAL GİDERİLMELİ”
Çınar taleplerini şu şekilde sıraladı:
“Genel Sağlık İş olarak bir kez daha çağrımızı yineliyoruz. Bayram mesai hesaplarındaki ücret kayıpları derhal giderilmeli, gece çalışma ücretlerindeki uygulama farklılıkları sonlandırılmalı, toplu sözleşme hükümleri sağlık emekçileri lehine eksiksiz uygulanmalıdır. Sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin hakkını teslim etmek devletin en temel yükümlülüğüdür. Emekçilerin haklarını yok sayan, sorunları görmezden gelen anlayış değişmedikçe sağlık sistemindeki kriz derinleşmeye devam edecektir. Genel Sağlık-İş, sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin emeğini, onurunu ve kazanılmış haklarını savunmaya, hukukun, eşitliğin ve kamusal hizmetin sesi olmaya kararlılıkla devam edecektir.” Haber Ergin Yıldız