24 Haziran 2026 Çarşamba
Edirne’de araç trafiğine kapalı olmasına rağmen Selimiye Meydanı’na giren motosiklet ve elektrikli bisiklet sürücüleri, hem esnafları hem de vatandaşları canından bezdirdi.
Bazı motosiklet ve elektrikli bisiklet kullanan sürücüler, Selimiye Meydanı’na girerek kural ihlalinde bulunuyor. Bu duruma tepki gösteren esnaflar ve vatandaşlar, bir an önce önlem alınmasını talep etti. Esnaflar, yaya trafiğine açık olan Selimiye Meydanı’nda, vatandaşların motosiklet ve elektrikli bisiklet tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu ifade etti.
“ÇÖZÜM BULUNMASINI İSTİYORUZ”
Meydanda esnaflık yapan Abdulsamet Güneş, şunları kaydetti:
“Kapalı olmasına rağmen gördüğünüz üzere herhangi bir levha yok. Herhangi bir uyarı yok. Kapalı olmasına rağmen motorsikletler, tripotörler, üç tekerlekli elektrikli motorlar bize engel oluyor. Yurtdışından gelen, şehir dışından gelen insanlar, misafirlerimiz bu durumdan rahatsız oluyor. Birçok kazaya şahit olduk, düşmelere, çarpmalara şahit olduk. Biz bunu birkaç yerde dile getirdik. Herhangi bir önlem alınmadı. Herhangi bir çözüm bulunmadı. Biz bu durumdan şikayetçiyiz. Buna bir çözüm bulunmasını istiyoruz. Yedi Yol Ağzı esnafları olarak buna bir çözüm bulunmasını istiyoruz. Yetkililerden bu konuda yardım bekliyoruz.”
“İLGİ BEKLİYORUZ”
Esnaf Necat Yavuz, şunları söyledi:
“Bu meydan yapıldıktan sonra burada bir insan sirkülasyonu oluştu. Tabi ki motorlar da buradan kestirme yol olduğu için herkes buradan geçiyor. İnanın günde 100-150 tane motorsiklet gelip geçiyor. Yaralananların olduğu kazalar oluyor. Her hafta ufak tefek küçük kazalar oluyor. Biz bunları yetkililere bildirdik ama sonuç alamadık, ilgi bekliyoruz.”
Esnaf Kaya Oğul, “Motorlar burada çok rahatsız ediyor insanları, çok da dengesiz geçiyorlar. Trafiğe kapalı alan olmasına rağmen aşağıdaki ışıklarda durmadan buradan kestirme gidiyorlar. Çok rahatsız ediyorlar. Zaman zaman da tehlikeler yaşıyoruz. Motorlar için bir önlem olursa çok iyi olur.” diye konuştu.
Esnaf Hatice Alerik, “Motorlar gerçekten hem bize hem müşterilerimize çok sıkıntı yapıyor. Geçenlerde 4 yaşında çocuğum elindeki şekerini çöpe atmaya giderken motor aniden durdu. Motor düştü. Az kalsın çocuğuma vuruyordu. Biz burada motorlardan gerçekten çok rahatsızız.” dedi.
Vatandaş Cüneyt Özcan da, “Ben vatandaş olarak buradan motorlu taşıtların geçmesini iyi bulmuyorum. Çünkü sürat yapıyorlar, uygunsuz yere park ediyorlar, hem vatandaşa hem esnafa engel oluyorlar.” şeklinde konuştu. Haber Tunç Eryonar
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.