23 Haziran 2026 Salı
Edirne Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Kurban Bayramı dönemindeki mesailerinde 13 saatlik ücret kaybına uğraklarını açıkladı. Genel Sağlık-İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Abdülkadir Çınar, “Bayram mesai hesaplarındaki ücret kayıpları derhal giderilmeli, gece çalışma ücretlerindeki uygulama farklılıkları sonlandırılmalı, toplu sözleşme hükümleri sağlık emekçileri lehine eksiksiz uygulanmalıdır”dedi.
Edirne Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi önüde eylem gerçekleştirdi. Basın açıklamasını Genel Sağlık-İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Abdülkadir Çınar, okudu. Çınar, Kurban Bayramı mesai hesaplamaları nedeniyle oluşan 13 saatlik ücret kaybının giderilmesini talep etti.
“MESAİ HESAPLARINDAKİ ÜCRET KAYIPLARI DERHAL GİDERİLMELİ”
Çınar taleplerini şu şekilde sıraladı:
“Genel Sağlık İş olarak bir kez daha çağrımızı yineliyoruz. Bayram mesai hesaplarındaki ücret kayıpları derhal giderilmeli, gece çalışma ücretlerindeki uygulama farklılıkları sonlandırılmalı, toplu sözleşme hükümleri sağlık emekçileri lehine eksiksiz uygulanmalıdır. Sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin hakkını teslim etmek devletin en temel yükümlülüğüdür. Emekçilerin haklarını yok sayan, sorunları görmezden gelen anlayış değişmedikçe sağlık sistemindeki kriz derinleşmeye devam edecektir. Genel Sağlık-İş, sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin emeğini, onurunu ve kazanılmış haklarını savunmaya, hukukun, eşitliğin ve kamusal hizmetin sesi olmaya kararlılıkla devam edecektir.” Haber Ergin Yıldız
Edirne Belediyesi, yaz aylarında artış gösteren sivrisinek ve diğer uçkunlara karşı yürüttüğü mücadele kapsamında haftalık ilaçlama programını yayınladı. 24 Haziran Çarşamba günü Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde ilaçlama çalışmaları gerçekleştirilecek.
Edirne Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü Halk Sağlığı Birimi tarafından, Sağlık Bakanlığı Biyosidal Ürün Uygulama Yönetmeliği kapsamında hazırlanan program doğrultusunda kent genelinde gece uçkun mücadelesinin devam ettiği bildirildi.
Belirlenen araç güzergâhlarında yer alan mahallelerde gerçekleştirilecek çalışmalar kapsamında ekipler, haftanın farklı günlerinde programlı şekilde ilaçlama faaliyetlerini sürdürecek.
Program kapsamında 24 Haziran Çarşamba günü Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde ilaçlama çalışmaları gerçekleştirilecek.
25 Haziran Perşembe günü ise Atatürk, Cumhuriyet, 100. Yıl, Sarıcapaşa, Medresealibey, Nişancıpaşa, Yancıkçı Şahin, Barutluk, Meydan, Kurtuluş, Babademirtaş, Karaağaç ve Umurbey mahallelerinde uçkun mücadelesi yapılacak.
26 Haziran Cuma günü Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde çalışmalar devam edecek.
27 Haziran Cumartesi günü Atatürk, Cumhuriyet, 100. Yıl, Sarıcapaşa, Medresealibey, Nişancıpaşa, Yancıkçı Şahin, Barutluk, Meydan, Kurtuluş, Babademirtaş, Karaağaç ve Umurbey mahallelerinde ilaçlama gerçekleştirilecek.
Haftalık programın son günü olan 28 Haziran Pazar günü ise Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde uçkun mücadelesi sürdürülecek.
SU BİRİKİNTİLERİNE DİKKAT
Edirne Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, sivrisineklerle mücadelenin yalnızca ilaçlama çalışmalarıyla sınırlı olmadığına dikkat çekildi. Kontrolsüz şekilde doğaya bırakılan küçük bir kapta, kullanılmayan araç lastiklerinde veya su biriken herhangi bir alanda sivrisineklerin kolaylıkla üreyebildiği belirtilirken, küçük bir su birikintisinde gelişen sivrisinek larvalarının zamanla bir mahallenin tamamını rahatsız edecek sayıda sivrisineğin ortaya çıkmasına neden olabildiği ifade edildi.
Vatandaşların mücadele çalışmalarına destek olabilmesi için boş kap, kova, bidon ve benzeri malzemelerin açıkta bırakılmaması, kullanılmayan araç lastiklerinin çevreye atılmaması, havuzlar, hayvan sulukları, bahçelerde bulunan su depoları, bidonlar ve saksı altlıklarında biriken suların düzenli olarak kontrol edilmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca su biriktirme ihtimali bulunan kaplardaki suların haftada en az bir kez değiştirilmesi veya boşaltılması, apartman ve inşaat alanlarının bodrum katlarının kuru tutulması ile foseptik çukurları ve rögar kapaklarının kapalı olmasına özen gösterilmesinin önem taşıdığı belirtildi.
Edirne Belediyesi ayrıca ilaçlama programlarının haftalık olarak güncellenerek kamuoyuyla paylaşılacağını duyurdu. Açıklamada, vatandaşların çevrelerinde tespit ettikleri kontrolsüz su birikintilerini ve sivrisinek üreme alanlarını Alo 153 hattı üzerinden belediye ekiplerine bildirebilecekleri kaydedildi. Haber Merkezi
Edirne’de eğitim öğretim döneminin sonuna yaklaşılmasıyla final sınavları biten Trakya Üniversitesi öğrencileri, memleketlerine gitmek üzere otogara akın etti.
Yoğunluktan dolayı otobüs bileti bulmakta zorlanan ve ek seferlerin olmamasından şikayetçi olan öğrenciler, daha fazla otobüs seferi olması gerektiğini söyledi. Kara Ağa Turizm Firması Yöneticisi Selçuk Fi, ek seferlerin kısa sürede dolduğunu kaydetti.
“İLAVE ARAÇLARIMIZ DA DOLMAYA BAŞLADI”
Firma Yöneticisi Fi, şunları söyledi:
“Şu anda tabii ki ufak tefek yoğunluklar başladı. Perşembe, Cuma günleri için daha da yoğunluk var. Onun için biz ilave araçlarımızı açtık. İlave araçlarımız da dolmaya başladı. Yani şu anda bu şekilde ilerlemekte. Şu anda saate bir, yoğunluğa göre yarım saatte bir, on dakikada bir araçlarımız var. Elimizden geldiğince yolcuyu mağdur etmemeye, onlara cevap vermeye çalışıyoruz.”
“YARIM SAATTE BİR KALKSA ÇOK DAHA GÜZEL OLUR”
Öğrenci Polat Biliz, istediği saatte bilet bulamadığını belirterek “Ben bilet bulmak için on bir buçukta geldim, on ikiye doğru bulurum diye düşündüm ama en yakın bilet birdeydi. Bilet bulmak için hiç yoktan bir yarım saat uğraşmam gerekti. Hiç yoktan birkaç tane yazıhaneye gittim. Diğer öğrenci arkadaşlarım biletlerini çok daha önceden alıp büyük otobüsler ile gidiyorlar ama o zaman da hem daha pahalı oluyor hem de bazen istediğim güne bulamıyorum. Otobüsler buraya çok geç geliyor. Burada en azından bir saatte bir kalkıyor, yarım saatte bir kalksa çok daha güzel olur.”
Öğrenci Kıvanç Işık da, “Gereksiz bir yoğunluk oluyor. Özellikle ders çıkışlarında, eve gidilecek durumlarda sıkıntılar oluyor. Bunun için bir çözüm geliştirilebilir bence. Çoğunlukla zorlandım, bu yıl içinde bayağı bir zorlandım diyebilirim. Uzak yerlere gidecekler için daha da sıkıntı oluyor. Burda bekleme işi falan bayağı sıkıntı oluyor.” diye konuştu. Haber Ergin Yıldız
AK Parti Edirne İl Başkanlığınca Merkez İlçe Daraltılmış Danışma Meclisi Toplantısı gerçekleştirildi.
İl Başkanlığından yapılan açıklamaya göre, üç kademe il ve merkez ilçe yönetimleri, mahalle başkanları, belediye ve il genel meclisi üyelerimiz ve teşkilat mensuplarının katılımıyla Merkez İlçe Daraltılmış Danışma Meclisi toplantısı düzenlendi.
Toplantı kapsamında, yaz dönemine dair saha çalışmaları ve gerçekleştirilecek faaliyetlerin planlaması yapıldı.
İl Başkanı Belgin İba, toplantıya katkı sunan ve partiye güç katan teşkilat mensuplarına teşekkür etti. (aa)
Yeniden Refah Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve STK’larla İlişkiler Başkanı Bilal Yıldırım, Edirne’de STK temsilcileriyle bir araya geldi. Yıldırım, “Ülkemizin sorunlarına birlikte çözüm üretmek zorundayız. STK’larımızın görüşleri ve önerileri bizim için son derece kıymetlidir” dedi.
Yeniden Refah Partisi Edirne İl Başkanlığı tarafından, sivil toplum kuruluşlarıyla istişare ve değerlendirme toplantısı düzenlendi. Karaağaç Mahallesi’nde gerçekleştirilen programa, Yeniden Refah Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve STK’larla İlişkiler Başkanı Bilal Yıldırım’ın yanı sıra çok sayıda sivil toplum kuruluşunun temsilcisi katıldı.
Yeniden Refah Partisi Edirne İl Başkanı Hakan Çalışkan, sivil toplum kuruluşlarının toplum ile kamu kurumları arasında önemli bir köprü vazifesi gördüğünü belirtti. Kendisinin de uzun yıllardır çeşitli sivil toplum kuruluşlarında görev aldığını ve halen iki derneğin başkanlığını yürüttüğünü ifade eden Çalışkan, derneklerin karşılaştığı sorunları ve beklentileri yakından takip ettiğini söyledi.
Sivil toplum kuruluşlarının toplumsal dayanışmayı güçlendiren, ortak aklın oluşmasına katkı sunan önemli yapılar olduğuna dikkat çeken Çalışkan, “Derneklerimizin görüşleri, önerileri ve değerlendirmeleri bizler için büyük önem taşımaktadır. Bu toplantının Edirne’miz, sivil toplum camiamız ve ülkemiz adına hayırlı sonuçlar doğurmasını temenni ediyorum.” dedi.

‘GÜÇLÜ BAĞLAR KURMAK İSTİYORUZ’
Programda konuşan Yeniden Refah Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve STK’larla İlişkiler Başkanı Bilal Yıldırım ise sivil toplum kuruluşlarının toplumun sorunlarının tespiti ve çözümünde önemli bir görev üstlendiğini ifade etti.
Görev yaptığı her ilde sivil toplum kuruluşlarının temsilcileriyle bir araya gelmeye özen gösterdiğini belirten Yıldırım, “Sizlerle birlikte var olacağız. Ülkemizin sorunlarına birlikte çözüm üretmek zorundayız. STK’larımızın görüşleri ve önerileri bizim için son derece kıymetlidir.” diye konuştu.
Türkiye’nin karşı karşıya bulunduğu sosyal ve ekonomik sorunlara değinen Yıldırım, özellikle madde bağımlılığıyla mücadelede toplumun tüm kesimlerinin ortak hareket etmesi gerektiğini vurguladı. Emeklilerin yaşadığı ekonomik sıkıntılar ve üreticilerin beklentileri konusunda da değerlendirmelerde bulunan Yıldırım, sivil toplum kuruluşlarından gelen talep ve önerilerin ilgili mercilere ulaştırılması için çalışmalarını sürdüreceklerini ifade etti.

Toplantıların yalnızca belirli zamanlarda yapılan programlarla sınırlı kalmaması gerektiğini belirten Yıldırım, sivil toplum kuruluşlarıyla sürekli iletişim ve iş birliği içerisinde olmak istediklerini söyledi.
“Sadece konuşmak değil, çözüm üretmek ve güçlü bağlar kurmak istiyoruz.” diyen Yıldırım, STK temsilcilerinden gelecek her türlü görüş ve öneriyi dinlemeye, değerlendirmeye ve ilgili kurumlara taşımaya hazır olduklarını ifade etti.
ESNAF ZİYARETİ
Genel Başkan Yardımcısı Bilal Yıldırım, İl Başkanı Hakan Çalışkan ve beraberindeki heyet, Edirne’nin tarihi ve ticari merkezlerinden biri olan Alipaşa Çarşısı’nda esnaf ziyaretinde bulundu. Ziyaret kapsamında esnaflarla bir araya gelen heyet, hayırlı işler temennisinde bulunarak talep, öneri ve beklentileri dinledi. Esnafın yaşadığı ekonomik sorunlar, artan maliyetler ve ticari hayata ilişkin değerlendirmeler üzerine karşılıklı görüş alışverişinde bulunuldu.
Yeniden Refah Partisi heyeti, esnafın ülke ekonomisinin temel taşlarından biri olduğunu vurgulayarak, üretimin, ticaretin ve istihdamın güçlendirilmesine yönelik çözüm önerilerini paylaşırken vatandaşlarla da sohbet ederek görüş ve taleplerini dinledi. Haber Merkezi
