24 Haziran 2026 Çarşamba
TÜRK OCAĞI , TÜRK’ÜN HAS OCAĞI
Anlamını Kaybeden Sinemanın Hikâyesi
19 MAYIS 1919 VE ÖNEMİ
Çoklu Kariyer Kavramı ve Kişisel Gelişim
Eski müftü Üzüm’den Rektör Hatipler’e ziyaret
EDİRNE'DE KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI VE VALİ YUNUS SEZER
Edirne’de yaklaşık 8 yıl İl Müftülüğü görevinde bulunan Emrullah Üzüm, Trakya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Hatipler’i ziyaret etti.
2012-2020 yılları arasında Edirne İl Müftülüğü görevinde bulunan, ardından Kazakistan’ın Almatı Başkonsolosluğu Din Hizmetleri Ataşeliği görevini 3 yıl yürüten Emrullah Üzüm, Trakya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Hatipler’i ziyaret etti.
Ziyarette çeşitli konularda görüş alışverişinde bulunuldu. Rektör Hatipler, ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek Üzüm’e çalışmalarında başarılar diledi. Haber Merkezi
Edirne Belediyesi, okulların kapanmasıyla birlikte çocuklarda çevre bilincini artırmak ve geri dönüşümü teşvik etmek amacıyla geçen yıl büyük ilgi gören “Atma Getir” kampanyasını yeniden başlattı.
Kampanya kapsamında öğrenciler, eğitim yılı boyunca kullandıkları eski defter ve kitapları çöpe atmak yerine Sıfır Atık Marketlere teslim ederek hem geri dönüşüme katkı sağlayacak hem de çeşitli hediyeler kazanabilecek.
Öğrenciler, getirdikleri her 1 kilogram ve üzerindeki defter ve kitap atığı için Waste Log uygulaması üzerinden puan kazanacak. Biriktirilen puanlar sayesinde çocuklar, Edirne Belediyesi’nin Sıfır Atık Market şubelerinde yer alan çeşitli ürün ve hediyelerden faydalanabilecek. Defter ve kitap atıkları; Kocasinan Mahallesi Şevki Arman Caddesi No:21 ve Şükrüpaşa Mahallesi Şehit Üsteğmen Efkan Yıldırım Caddesi No:15 adreslerinde bulunan Sıfır Atık Market şubelerine teslim edilebilecek.
“DOĞAMIZI KORUMAYI DA UNUTMUYORUZ”
Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan, kampanyaya ilişkin yaptığı açıklamada çocuklara seslenerek şu ifadeleri kullandı: “Sevgili çocuklarım, yoğun bir eğitim-öğretim yılını geride bırakarak güzel bir yaz tatilini hak ettiniz. Hepinize ailenizle birlikte sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir tatil diliyorum.
Tatilin keyfini çıkarırken doğamızı korumayı da unutmayalım. Kullanmadığınız defter ve kitaplarınızı çöpe atmak yerine Sıfır Atık Marketlerimize getirerek geri dönüşüme kazandırabilirsiniz. Atıklarınızı puana, puanlarınızı da hediyelere dönüştüren bu kampanyayla hem çevremizi koruyacak hem de sıfır atık bilincini birlikte büyüteceğiz. Daha temiz ve daha yaşanabilir bir Edirne için tüm çocuklarımızı kampanyamıza katılmaya davet ediyorum.”
ÇEVRE BİLİNCİ KÜÇÜK YAŞTA BAŞLIYOR
Edirne Belediyesi tarafından yürütülen kampanya ile çocukların geri dönüşüm konusunda bilinçlenmesi, atıkların ekonomiye yeniden kazandırılması ve sıfır atık kültürünün yaygınlaştırılması hedefleniyor. Haber Merkezi
Uluslararası Kano Federasyonu (ICF) tarafından yürütülen geliştirme programı kapsamında Edirne’de hazırlık kampına katılan Afrika ve Güney Amerikalı kano sporcuları ile antrenörler, Meriç Nehri’ndeki parkur ve tesis imkanlarından memnun kaldı.
Mozambik, Mısır, Angola, Peru, Kolombiya, Sao Tome ve Principe ile Tunus’tan 14 sporcu, dünya şampiyonası hazırlıkları kapsamında Edirne’de kampa girdi. Türkiye Kürek Federasyonu ve TED Edirne Koleji Kürek Kulübü tesislerinde çalışmalarını sürdüren sporcular, 2000 metrelik Meriç Nehri’nin sakin yapısı, doğal parkur olma özelliği ve antrenman koşullarının performans gelişimine önemli katkı sağladığını belirtti. Brezilyalı başantrenör Sebastian Cuattrin, Edirne kampının kendileri için büyük bir sürpriz olduğunu söyledi.
Daha önce bölgeyi tanımadıklarını belirten Cuattrin, dünya şampiyonası öncesi parkuru görmek ve tesislerden yararlanmak amacıyla davet aldıklarını anlattı.
Parkurun teknik çalışma için ideal olduğunu vurgulayan Cuattrin, “Parkur muhteşem, harika tesisler var. Antrenman için harika bir yer çünkü sessiz ve dalga yok. Sporcuların tekniklerini geliştirmesi ve kanoları hissetmesi için şartlar harika. Burada olmaktan çok mutluyuz.” dedi.
Dünya şampiyonası hazırlıkları kapsamında dört aylık kamp süreci yürüttüklerini ifade eden Cuattrin, Edirne’yi yeniden tercih etmeyi düşündüklerini kaydetti.
“Müthiş bir parkur”
Rumen antrenör Ionel Letcae de parkuru ilk kez gördüğünü ve çok beğendiğini söyledi.
Edirne’de yaşayan eski bir sporcu aracılığıyla parkuru keşfettiklerini belirten Letcae, “Bizim için müthiş bir parkur. Dalga yok, motorlu teknelerin oluşturduğu trafik yok. Bunların olmaması büyük avantaj.” diye konuştu.
Mısırlı sporcu Muhammed İsmail, hava ve nehir koşullarının kamp için ideal olduğunu belirterek, antrenmanların verimli geçtiğini dile getirdi.
Mısırlı sporcu Muhammed Tarek de Meriç Nehri’ndeki parkuru çok beğendiğini ifade ederek, “Meriç Nehri’ndeki parkur uluslararası kalitede.” dedi.
Angolalı sporcu Domingos Pacavira ise öncelikli hedefinin Afrika Şampiyonası’nda derece elde etmek, ardından olimpiyatlarda madalya kazanmak olduğunu kaydetti. (aa)
Edirne Belediyesi’nin, Marmara Belediyeler Birliği Yerel Yönetim Akademisi koordinasyonunda yürütülen “Sokaklar Dönüşüyor Programı” kapsamında hazırladığı proje doğrultusunda ilk uygulama 26 Haziran Cuma günü gerçekleştirilecek. Bu kapsamda Vali Fahri Yücel İlkokulu ile Zübeyde Hanım Anaokulu çevresindeki Şerif Bilgen Caddesi’nin bir bölümü, 26 Haziran Cuma günü saat 07.30 ile 14.00 arasında araç trafiğine kapatılacak.
Edirne Belediyesi’nden yapılan açıklamaya göre; “Sokaklar Dönüşüyor Programı” kapsamında Atatürk Mahallesi’nde bulunan ve yaklaşık 900 öğrencinin aktif olarak kullandığı Vali Fahri Yücel İlkokulu ile Zübeyde Hanım Anaokulu çevresindeki Şerif Bilgen Caddesi’nin bir bölümü, 26 Haziran Cuma günü saat 07.30 ile 14.00 arasında araç trafiğine kapatılarak çocukların ve yayaların kullanımına açılacak.
Belirtilen saatler arasında gerçekleştirilecek uygulama ile çocukların okul çevresinde daha güvenli hareket edebilmeleri, yayaların kamusal alanları daha rahat kullanabilmeleri, daha güvenli ve yaşanabilir sokakların oluşturulması ve mahalle yaşamının güçlendirilmesi hedefleniyor.
Uygulama kapsamında okul çevresinde çocukların güvenliğinin artırılması, araç ve yaya trafiği arasındaki etkileşimin azaltılması ve kamusal alanların daha etkin kullanılmasına yönelik düzenlemeler gerçekleştirilecek. Çocuklar için güvenli geçiş alanları oluşturulurken, sokak geçici uygulamalarla daha yaşanabilir ve erişilebilir bir hale getirilecek.
Pilot uygulama süresince alanda gözlem ve veri toplama çalışmaları da yürütülecek. Elde edilen veriler doğrultusunda projenin sonraki aşamaları şekillendirilerek kalıcı uygulamalara yönelik planlamalar yapılacak.
‘TÜM VATANDAŞLARIMIZDAN UYGULAMAYA DESTEK BEKLİYORUZ’
Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan, çocuk dostu kent anlayışıyla çalışmalarını sürdürdüklerini belirterek, “Çocuklarımızın okullarına güvenle ulaşabilmeleri, okul çevrelerinde kendilerini rahat ve güvende hissedebilmeleri bizim için çok önemli. Sokaklar Dönüşüyor Programı kapsamında gerçekleştireceğimiz bu uygulama ile çocuklarımızı merkeze alan, yaya öncelikli ve güvenli kamusal alanlar oluşturmayı amaçlıyoruz. Kentimizi çocuklar, aileler ve tüm vatandaşlarımız için daha yaşanabilir hale getirmek adına çalışmalarımıza devam edeceğiz. Tüm vatandaşlarımızdan uygulama süresince trafik yönlendirmelerine uymalarını ve çocuklarımız için hayata geçirdiğimiz bu çalışmaya destek vermelerini rica ediyorum” dedi. Haber Merkezi