24 Haziran 2026 Çarşamba
Trakya Üniversitesi Arda Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 56 yaşındaki Çiğdem Badem, mezuniyet töreninde hem diplomasını aldı hem de bölümünün en başarılı öğrencileri arasında yer alarak başarı belgesiyle ödüllendirildi.
Trakya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Hatipler, Balkan Kongre Merkezi’ndeki törende mezun olan 196 öğrenciyi ve ailelerini tebrik etti.
Öğrencilerinin nitelikli iş gücü olarak çalışma hayatına katılacaklarını ifade eden Hatipler, mezunlara yeni yaşamlarında başarılar diledi.
Törende dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri verilirken, mezunlar kep atarak mezuniyet coşkusu yaşadı.
OĞLUYLA AYNI OKULDA OKUDU
Törende, Gıda İşleme Bölümü Gıda Teknolojisi Programı öğrencisi Çiğdem Badem de diplomasını aldı. Badem, oğluyla aynı okulda eğitim aldıklarını söyledi.
Okumanın yaşı olmadığına inandığını belirten Badem, eğitim sürecinden büyük mutluluk duyduğunu ifade etti.
Badem, gıdaya olan ilgisi nedeniyle bölümü tercih ettiğini anlatarak, “Kazandığımda çok mutlu oldum. Çok güzel bir öğrencilik hayatı yaşadım. Hocalarımız bize her zaman destek oldu. Bölümümde başarılı olduğum için hastanenin yemekhanesinde staj yapma fırsatı buldum. Bu süreçte çok değerli deneyimler edindim. Öğrenmek her yaşta çok güzel. Eğitim güzel, bilgili olmak güzel.” dedi.
Badem, üniversite sınavına girme kararını oğlunun da aynı okulda eğitim görmesinin etkilediğini dile getirdi.
Okulu başarıyla, bölümünü birincilikle bitirdiğini belirten Badem, “Ben eğitim almadan duramayan biriyim. Sürekli kurslara gidiyordum. Daha sonra üniversite sınavına girmeye karar verdim. Sınavda yaptığım soruların tamamı doğru çıktı. Tercih döneminde de bu bölümü kazandım. Böylece anne ve oğul aynı okulun öğrencisi olduk. Okulu da bölüm birincisi olarak bitirdim. Bunun için çok çalıştım.” diye konuştu. (aa)
Edirne Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Kurban Bayramı dönemindeki mesailerinde 13 saatlik ücret kaybına uğraklarını açıkladı. Genel Sağlık-İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Abdülkadir Çınar, “Bayram mesai hesaplarındaki ücret kayıpları derhal giderilmeli, gece çalışma ücretlerindeki uygulama farklılıkları sonlandırılmalı, toplu sözleşme hükümleri sağlık emekçileri lehine eksiksiz uygulanmalıdır”dedi.
Edirne Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi önüde eylem gerçekleştirdi. Basın açıklamasını Genel Sağlık-İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Abdülkadir Çınar, okudu. Çınar, Kurban Bayramı mesai hesaplamaları nedeniyle oluşan 13 saatlik ücret kaybının giderilmesini talep etti.
“MESAİ HESAPLARINDAKİ ÜCRET KAYIPLARI DERHAL GİDERİLMELİ”
Çınar taleplerini şu şekilde sıraladı:
“Genel Sağlık İş olarak bir kez daha çağrımızı yineliyoruz. Bayram mesai hesaplarındaki ücret kayıpları derhal giderilmeli, gece çalışma ücretlerindeki uygulama farklılıkları sonlandırılmalı, toplu sözleşme hükümleri sağlık emekçileri lehine eksiksiz uygulanmalıdır. Sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin hakkını teslim etmek devletin en temel yükümlülüğüdür. Emekçilerin haklarını yok sayan, sorunları görmezden gelen anlayış değişmedikçe sağlık sistemindeki kriz derinleşmeye devam edecektir. Genel Sağlık-İş, sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin emeğini, onurunu ve kazanılmış haklarını savunmaya, hukukun, eşitliğin ve kamusal hizmetin sesi olmaya kararlılıkla devam edecektir.” Haber Ergin Yıldız
Edirne Belediyesi, yaz aylarında artış gösteren sivrisinek ve diğer uçkunlara karşı yürüttüğü mücadele kapsamında haftalık ilaçlama programını yayınladı. 24 Haziran Çarşamba günü Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde ilaçlama çalışmaları gerçekleştirilecek.
Edirne Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü Halk Sağlığı Birimi tarafından, Sağlık Bakanlığı Biyosidal Ürün Uygulama Yönetmeliği kapsamında hazırlanan program doğrultusunda kent genelinde gece uçkun mücadelesinin devam ettiği bildirildi.
Belirlenen araç güzergâhlarında yer alan mahallelerde gerçekleştirilecek çalışmalar kapsamında ekipler, haftanın farklı günlerinde programlı şekilde ilaçlama faaliyetlerini sürdürecek.
Program kapsamında 24 Haziran Çarşamba günü Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde ilaçlama çalışmaları gerçekleştirilecek.
25 Haziran Perşembe günü ise Atatürk, Cumhuriyet, 100. Yıl, Sarıcapaşa, Medresealibey, Nişancıpaşa, Yancıkçı Şahin, Barutluk, Meydan, Kurtuluş, Babademirtaş, Karaağaç ve Umurbey mahallelerinde uçkun mücadelesi yapılacak.
26 Haziran Cuma günü Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde çalışmalar devam edecek.
27 Haziran Cumartesi günü Atatürk, Cumhuriyet, 100. Yıl, Sarıcapaşa, Medresealibey, Nişancıpaşa, Yancıkçı Şahin, Barutluk, Meydan, Kurtuluş, Babademirtaş, Karaağaç ve Umurbey mahallelerinde ilaçlama gerçekleştirilecek.
Haftalık programın son günü olan 28 Haziran Pazar günü ise Şükrüpaşa, Koca Sinan, Fatih, 1. Murat, Talatpaşa, Abdurrahman, İstasyon, Sabuni, Yıldırım Beyazıt, Hacısarraf, Yeniimaret, Çavuşbey, Mithatpaşa, Dilaverbey ve Menzilahır mahallelerinde uçkun mücadelesi sürdürülecek.
SU BİRİKİNTİLERİNE DİKKAT
Edirne Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, sivrisineklerle mücadelenin yalnızca ilaçlama çalışmalarıyla sınırlı olmadığına dikkat çekildi. Kontrolsüz şekilde doğaya bırakılan küçük bir kapta, kullanılmayan araç lastiklerinde veya su biriken herhangi bir alanda sivrisineklerin kolaylıkla üreyebildiği belirtilirken, küçük bir su birikintisinde gelişen sivrisinek larvalarının zamanla bir mahallenin tamamını rahatsız edecek sayıda sivrisineğin ortaya çıkmasına neden olabildiği ifade edildi.
Vatandaşların mücadele çalışmalarına destek olabilmesi için boş kap, kova, bidon ve benzeri malzemelerin açıkta bırakılmaması, kullanılmayan araç lastiklerinin çevreye atılmaması, havuzlar, hayvan sulukları, bahçelerde bulunan su depoları, bidonlar ve saksı altlıklarında biriken suların düzenli olarak kontrol edilmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca su biriktirme ihtimali bulunan kaplardaki suların haftada en az bir kez değiştirilmesi veya boşaltılması, apartman ve inşaat alanlarının bodrum katlarının kuru tutulması ile foseptik çukurları ve rögar kapaklarının kapalı olmasına özen gösterilmesinin önem taşıdığı belirtildi.
Edirne Belediyesi ayrıca ilaçlama programlarının haftalık olarak güncellenerek kamuoyuyla paylaşılacağını duyurdu. Açıklamada, vatandaşların çevrelerinde tespit ettikleri kontrolsüz su birikintilerini ve sivrisinek üreme alanlarını Alo 153 hattı üzerinden belediye ekiplerine bildirebilecekleri kaydedildi. Haber Merkezi
Edirne’de eğitim öğretim döneminin sonuna yaklaşılmasıyla final sınavları biten Trakya Üniversitesi öğrencileri, memleketlerine gitmek üzere otogara akın etti.
Yoğunluktan dolayı otobüs bileti bulmakta zorlanan ve ek seferlerin olmamasından şikayetçi olan öğrenciler, daha fazla otobüs seferi olması gerektiğini söyledi. Kara Ağa Turizm Firması Yöneticisi Selçuk Fi, ek seferlerin kısa sürede dolduğunu kaydetti.
“İLAVE ARAÇLARIMIZ DA DOLMAYA BAŞLADI”
Firma Yöneticisi Fi, şunları söyledi:
“Şu anda tabii ki ufak tefek yoğunluklar başladı. Perşembe, Cuma günleri için daha da yoğunluk var. Onun için biz ilave araçlarımızı açtık. İlave araçlarımız da dolmaya başladı. Yani şu anda bu şekilde ilerlemekte. Şu anda saate bir, yoğunluğa göre yarım saatte bir, on dakikada bir araçlarımız var. Elimizden geldiğince yolcuyu mağdur etmemeye, onlara cevap vermeye çalışıyoruz.”
“YARIM SAATTE BİR KALKSA ÇOK DAHA GÜZEL OLUR”
Öğrenci Polat Biliz, istediği saatte bilet bulamadığını belirterek “Ben bilet bulmak için on bir buçukta geldim, on ikiye doğru bulurum diye düşündüm ama en yakın bilet birdeydi. Bilet bulmak için hiç yoktan bir yarım saat uğraşmam gerekti. Hiç yoktan birkaç tane yazıhaneye gittim. Diğer öğrenci arkadaşlarım biletlerini çok daha önceden alıp büyük otobüsler ile gidiyorlar ama o zaman da hem daha pahalı oluyor hem de bazen istediğim güne bulamıyorum. Otobüsler buraya çok geç geliyor. Burada en azından bir saatte bir kalkıyor, yarım saatte bir kalksa çok daha güzel olur.”
Öğrenci Kıvanç Işık da, “Gereksiz bir yoğunluk oluyor. Özellikle ders çıkışlarında, eve gidilecek durumlarda sıkıntılar oluyor. Bunun için bir çözüm geliştirilebilir bence. Çoğunlukla zorlandım, bu yıl içinde bayağı bir zorlandım diyebilirim. Uzak yerlere gidecekler için daha da sıkıntı oluyor. Burda bekleme işi falan bayağı sıkıntı oluyor.” diye konuştu. Haber Ergin Yıldız
AK Parti Edirne İl Başkanlığınca Merkez İlçe Daraltılmış Danışma Meclisi Toplantısı gerçekleştirildi.
İl Başkanlığından yapılan açıklamaya göre, üç kademe il ve merkez ilçe yönetimleri, mahalle başkanları, belediye ve il genel meclisi üyelerimiz ve teşkilat mensuplarının katılımıyla Merkez İlçe Daraltılmış Danışma Meclisi toplantısı düzenlendi.
Toplantı kapsamında, yaz dönemine dair saha çalışmaları ve gerçekleştirilecek faaliyetlerin planlaması yapıldı.
İl Başkanı Belgin İba, toplantıya katkı sunan ve partiye güç katan teşkilat mensuplarına teşekkür etti. (aa)