24 Haziran 2026 Çarşamba
TÜRK OCAĞI , TÜRK’ÜN HAS OCAĞI
Anlamını Kaybeden Sinemanın Hikâyesi
19 MAYIS 1919 VE ÖNEMİ
Çoklu Kariyer Kavramı ve Kişisel Gelişim
Buğday tarlası alevlere teslim oldu
EDİRNE'DE KÜLTÜREL MİRASIN KORUNMASI VE VALİ YUNUS SEZER
Tekirdağ’ın Süleymanpaşa ilçesinde buğday ekili tarlalarda çıkan yangın söndürüldü. Yangında 300 dekar buğday ekili tarım arazisi zarar gördü.
Yenice Mahallesi’nde buğday ekili tarlada henüz belirlenemeyen nedenle yangın çıktı. Rüzgarın etkisiyle kısa sürede büyüyen yangın, çevredeki tarlalara da sıçradı. İhbar üzerine olay yerine çok sayıda itfaiye ekibi sevk edildi. Bölgedeki bazı evlerin yoğun duman altında kalması nedeniyle bu evlerdeki bazı vatandaşlar tahliye edildi. Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi itfaiye ekiplerinin çalışması sonucu yangın söndürüldü. Yangında 300 dekar buğday ekili tarım arazisi zarar gördü. (aa)
Trakya Üniversitesinin yürütücülüğünü üstlendiği ve Avrupa Birliği tarafından desteklenen proje kapsamında, Edirne Kaleiçi’nde bulunan İtalyan Kilisesi ve ek binalarının restorasyon ve yeniden işlevlendirme süreci başladı.
Avrupa Birliği INTERREG VI-A IPA Bulgaristan-Türkiye 2021-2027 Programı kapsamında desteklenen “Maritsa Timeless Journey (Time<)” projesi çerçevesinde, İtalyan Kilisesi ve Ek Binaları Yerleşkesinde altyapı iyileştirme çalışmalarının yürütüleceği alanda yer teslimi gerçekleştirildi.
Proje kapsamında yerleşkede incelemelerde bulunan T.C. Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı Sınır Ötesi İş Birliği Daire Başkanlığı yetkilileri, çalışmalarla ilgili görsel kayıt çekimi yaptı.
Trakya Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Tan, programda yaptığı açıklamada, projenin üniversitenin kültürel mirasın korunmasına verdiği önemin somut göstergelerinden biri olduğunu belirtti.
Sınır ötesi iş birliklerinin geliştirilmesine katkı sağlayacak çalışmanın Edirne’nin tarihi ve kültürel değerlerinin korunmasına da hizmet edeceğini ifade eden Tan, projede görev alan akademisyenlere teşekkür etti.
Proje yürütücüsü Doç. Dr. Şule Yılmaz Erten de projenin kapsamı, hedefleri ve ortakları arasındaki iş birliği hakkında bilgi verdi.
Erten, projenin kültürel mirasın korunmasının yanı sıra sınır ötesi iş birliğinin güçlendirilmesine ve bölgenin turizm potansiyelinin artırılmasına katkı sunacağını kaydetti.
Program kapsamında, restorasyon ihalesini kazanan firma ile Trakya Üniversitesi Yapı İşleri Komisyonu arasında yer teslimi işlemleri tamamlandı.
Böylece Edirne’nin önemli kültürel miras alanlarından biri olan İtalyan Kilisesi ve ek binalarının yeniden işlevlendirilerek sürdürülebilir turizm odağında değerlendirilmesine yönelik uygulama süreci resmen başlamış oldu. (aa)
Edirne’de, Trakya Tarımsal Araştırma Enstitüsünce geliştirilen yulaf çeşitlerinin hasadı yapıldı.
İl Tarım ve Orman Müdürlüğünden yapılan açıklamaya göre, Hıdırağa köyünde yerli ve milli yulaf çeşitlerinin tanıtımı amacıyla kurulan demonstrasyon alanında hasat etkinliği gerçekleştirildi.
Üretici Aytaç Kum’un arazisinde yürütülen çalışmada “Kahraman”, “Kaymaklı”, “Kınalı” ve “Kırklar” yulaf çeşitlerinin verim ve performansları değerlendirildi.
Çeşitlerin geliştiricisi Dr. Turan Kahraman tarafından katılımcılara çeşitlerin bitkisel özellikleri ve yetiştiricilik teknikleri hakkında bilgi verildi.
Demonstrasyon çalışmasından elde edilecek sonuç üreticilerle paylaşılacak ve bu sayede çiftçiler kendi işletmeleri için en uygun çeşitleri bilimsel veriler ışığında değerlendirme imkanı bulacak.
Edirne Tarım ve Orman Müdürü İslam Köse, İl Müdür Yardımcısı Volkan Diriker, Trakya Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdür Yardımcısı Bilgin Güngör, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Nadi Aygen, Koordinasyon ve Tarımsal Veriler Şube Müdürü Oktay Çalgıcı ile teknik personel de etkinliğe katıldı. (aa)
Trakya Üniversitesi Arda Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören 56 yaşındaki Çiğdem Badem, mezuniyet töreninde hem diplomasını aldı hem de bölümünün en başarılı öğrencileri arasında yer alarak başarı belgesiyle ödüllendirildi.
Trakya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Hatipler, Balkan Kongre Merkezi’ndeki törende mezun olan 196 öğrenciyi ve ailelerini tebrik etti.
Öğrencilerinin nitelikli iş gücü olarak çalışma hayatına katılacaklarını ifade eden Hatipler, mezunlara yeni yaşamlarında başarılar diledi.
Törende dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri verilirken, mezunlar kep atarak mezuniyet coşkusu yaşadı.
OĞLUYLA AYNI OKULDA OKUDU
Törende, Gıda İşleme Bölümü Gıda Teknolojisi Programı öğrencisi Çiğdem Badem de diplomasını aldı. Badem, oğluyla aynı okulda eğitim aldıklarını söyledi.
Okumanın yaşı olmadığına inandığını belirten Badem, eğitim sürecinden büyük mutluluk duyduğunu ifade etti.
Badem, gıdaya olan ilgisi nedeniyle bölümü tercih ettiğini anlatarak, “Kazandığımda çok mutlu oldum. Çok güzel bir öğrencilik hayatı yaşadım. Hocalarımız bize her zaman destek oldu. Bölümümde başarılı olduğum için hastanenin yemekhanesinde staj yapma fırsatı buldum. Bu süreçte çok değerli deneyimler edindim. Öğrenmek her yaşta çok güzel. Eğitim güzel, bilgili olmak güzel.” dedi.
Badem, üniversite sınavına girme kararını oğlunun da aynı okulda eğitim görmesinin etkilediğini dile getirdi.
Okulu başarıyla, bölümünü birincilikle bitirdiğini belirten Badem, “Ben eğitim almadan duramayan biriyim. Sürekli kurslara gidiyordum. Daha sonra üniversite sınavına girmeye karar verdim. Sınavda yaptığım soruların tamamı doğru çıktı. Tercih döneminde de bu bölümü kazandım. Böylece anne ve oğul aynı okulun öğrencisi olduk. Okulu da bölüm birincisi olarak bitirdim. Bunun için çok çalıştım.” diye konuştu. (aa)
Edirne Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Kurban Bayramı dönemindeki mesailerinde 13 saatlik ücret kaybına uğraklarını açıkladı. Genel Sağlık-İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Abdülkadir Çınar, “Bayram mesai hesaplarındaki ücret kayıpları derhal giderilmeli, gece çalışma ücretlerindeki uygulama farklılıkları sonlandırılmalı, toplu sözleşme hükümleri sağlık emekçileri lehine eksiksiz uygulanmalıdır”dedi.
Edirne Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi önüde eylem gerçekleştirdi. Basın açıklamasını Genel Sağlık-İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Abdülkadir Çınar, okudu. Çınar, Kurban Bayramı mesai hesaplamaları nedeniyle oluşan 13 saatlik ücret kaybının giderilmesini talep etti.
“MESAİ HESAPLARINDAKİ ÜCRET KAYIPLARI DERHAL GİDERİLMELİ”
Çınar taleplerini şu şekilde sıraladı:
“Genel Sağlık İş olarak bir kez daha çağrımızı yineliyoruz. Bayram mesai hesaplarındaki ücret kayıpları derhal giderilmeli, gece çalışma ücretlerindeki uygulama farklılıkları sonlandırılmalı, toplu sözleşme hükümleri sağlık emekçileri lehine eksiksiz uygulanmalıdır. Sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin hakkını teslim etmek devletin en temel yükümlülüğüdür. Emekçilerin haklarını yok sayan, sorunları görmezden gelen anlayış değişmedikçe sağlık sistemindeki kriz derinleşmeye devam edecektir. Genel Sağlık-İş, sağlık ve sosyal hizmet emekçilerinin emeğini, onurunu ve kazanılmış haklarını savunmaya, hukukun, eşitliğin ve kamusal hizmetin sesi olmaya kararlılıkla devam edecektir.” Haber Ergin Yıldız